lørdag 25. desember 2010

Christmas Eve, Julaften, Feliz Navidad! u name it..


Juletreet i stuen nede! 
God Morgen Norge! Dere har vel nå første juledag, mens dette begynner å nærme seg slutten på julaften min. Julaften her i Amerika har aldeles ikke vært som min tradisjonelle norske julaften, som også har noe å gjøre at her i Amerika regner dem ikke 24. desember som jul enda, det er 25. desember som er den store dagen. Så når klokken er over 12, natt til den 25. er når vi skal si god jul! Såklart viste ikke jeg det og begynte med julehilsener litt for tidlig! hehe flaut. Så julaften har ikke vært lik mine siste 17 år hvor jeg har stått opp tidlig bare for å se på askepott og reisen til julestjernen mens jeg ligger under dynen i sofaen og koser meg med godteriet fra julestrømpen, og hvor en god julefrokost har skviset seg inn i mellom med gløgg/varm kakao og
eggerøre! Som etterfølger med kirke og mere barne tv titting mens jeg har ventet på ribben til å komme på bordet, for så og åpne gavene! Dette var da noe som ble veldig savnet når jeg voknet imorges og det var 30 grader og sol ute!
 Jeg voknet rundt 10 og jeg dro ut med Michael for å gjøre ferdig de siste julegavene, jeg måtte såklart innom starbucks for å få meg en julekaffe som var helt fantastisk god! Ellers har vi sett 3 filmer sammen, spist ribbe og riskrem som JEG lagde faktisk  og alle fikk åpne en gave! Der fikk jeg, jamie, Michael og Arabella pysjamas som vi alle må ha på oss  imorgen tidlig når vi åpner gaver som julenissen  kommer med i natt, det er nemlig tradisjon i familien at alle får en ny pysjamas vært år for å ha på seg kvelden før og morgen du vokner for å pakke opp gaver :) I tilegg delte vi ut julepynten til hverandre.. Du skjønner, i Usa eller jeg tror ikke alle følger denne tradisjonen, men min familie gjør dette vært år. Vært år må alle gi hverandre en julepynt som dedikerer til det året, et godt minnet fra det året som gjør at man ikke glemmer det og henger det på juletreet. Så juletreet vårt er fylt med masse minner fra forskjellige år, det er en tradisjon jeg vil ta med meg hjem til Norge faktisk, fordi det er jo veldig koselig å se alle de forskjellige figurene på juletreet i stedet for alle de kjedelig vanlige julepyntene!
Noen bilder fra julepyntene fra årene før: 
 
Dette var da julepynten for året i år! Syntes den var sykt stilig! Siden elger faktisk har noe med Norge og gjøre, og året 2010! Jeg har ikke tenkt å la dem glemme meg så fort haha :D Og Jamie likte den veldig godt så det var braa
 Vi dro også å så Disney på is, det var et veldig koselig show med masse musikk og jeg kom i skikkelig julestemning! Etter jeg kom til usa har jeg begynt å elske disney, og det har mye å gjøre med å ha fått vært en del av en disneyfamilie og disneyland som fast hobby siden jeg kom hit og har absolutt ikke noe imot det, takker aldri nei til å dra til disneyland selv om jeg har vært der 300 ganger og kan sikkert hele området på 10 km baklengs.. Disney på is var kongebra!!
 
 
 
Arabella var den fineste prinsessen av alle :) 

Nå er klokken hele 2, så nå kan jeg si: MERRY CHRISTMAS! og skal komme meg i seng, mens julenissen putter pakkene under treet for imorgen tidlig! hihihi stay tuned!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar