torsdag 2. september 2010

Schoolstuf and blackberry

Nå er kl 11, og jeg skal bare skrive et lite inlegg før jeg legger meg om de siste dagene på skolen.

Første dag på skolen var litt hektisk og jeg følte meg ikke så veldig komfertabel, veldig mange forskjellige kulturer samlet på et sted, hvem skal man gå til, hvem skal man snakke med?
Dag 2,3 og 4 har vært super, folk er virkelig hyggelige og jeg begynner å bli kjent med flere og flere for vær dag. Nå vet jeg hvilken bord jeg skal sette meg hos i lunsjen og jeg vet hvor jeg skal gå for å finne klasserommene, for dette er nemlig ikke noen liten skole. Skolen er delt opp i 4 bygg (tror jeg), navngitt etter presidentene: Lincoln, Washington, Clinton og en til jeg faktisk ikke husker! Og _vært_ bygg er dobbelt så stort som bodø vgs, altså! Det er ikke bare, bare å finne fram når du er nybegynner.
Og man har ikke lov å forlate klasserommet før bjellen ringer ( alle skifter klasser samtidig), så når bjellen ringer løper alle ut i gangene, ut på plassen for å skynte seg å løpe til neste time som kan være på helt andre siden av området, det er faktisk ikke til å forestille hvor mange mennsker som er der ute, 4000 elever løper som en hønseflokk for å komme seg dit dem skal, og når klokken ringer inn etter de 5 minuttene, er det ikke en eneste person å se ute eller i gangene, helt utrolig. Og pga så mange personer, er lunchen delt opp i 2: første og andre periode, men uansett er det utrolig mange folk; Om du skal ha skolelunsj, må du regne med å stå vertfall 20-25 minutter i kø, det er helt sykt.

Jeg har endelig gjort meg delvis fornøyd med timeplanen min:
1. Youth and Law - veldig interesant fag faktisk, selv om mesteparten av tiden går til å se judging amy, og deretter diskutere rettsaken etterpå, men vi skal også i noen rettsaker her i california, så det kan bli morro!
2. English senior year - Denne klassen er også helt grei, jeg har den sammen med hun fra tyskland, Eileen :) Liker læreren veldig godt.
3. Algebra 2 - Jeg virkelig hater læreren, han er så fantastisk dårlig og gir oss 2 timer hjemmelekse vær dag, hadde det ikke vært for Michael som er mattelærer og hjelper meg, hadde jeg strøket. + at algebra er ganske kjedelig, så jeg skal bytte til en annen klasse om det er mulig.
4. American History - Jeg likte ikke dette faget med det første, men jeg måtte bytte klasse for å få timeplanen min sånn som jeg ville, men det syntes jeg var supert! Den dama vi har er supergrei, og i denne klassen er det jeg har fått mest venner. Første gangen jeg kom inn her, på onsdag var det ei som spurte hvor jeg var fra, svarte Norge, og hun spurte hvordan del av california det lå i.. Her snakker vi geografikunnskaper, fordi omtrent _ingen_ vet om Norge, bare de som har hørt om hvor isbjørnene lever, veldig morsomt.
5. Aerobics - Faktisk veldig morsom klasse, og jeg får faktisk noe ut av det:
Mandag: løping / kondisjon
Tirsdag: Stram opp mage rygg + armhevinger, planke og noen flere øvelser uten vekter
Onsdag: Spenst/Hurtighet
Torsdag: Bodypump med vekter, hele kroppen
Fredag: Yoga for å tøye ut etter resten av uka
6. Digital Photo - Absolutt best! Alt vi gjør her er å ta bilder, og redigere i photoshop! Så jeg gleder meg alltid til denne timen, og det er ganske morsomt å være så engasjert i siste timen når man som regel er lei. Og læreren vi har er verdens kuleste, jeg har forresten denne klassen med to jenter som er utvekslingstudenter fra Italia og Berlin, og det morsomme er: de er høyere enn meg.. Så rart å se opp til ei jente..

Men det beste av hele uken: JEG HAR FÅTT MEG EN ROSA/LILLA BLACKBERRY <3<3Herregud som jeg elsker den, iphone min kan nesten gå i søpla nå, blackberry'en er så mye bedre! Har ikke ord..
 

Og i helgen drar vi opp mot san francisco, gleder meg :D Selv om hetebølgen er tilbake, og vi venter rundt 40-50 grader, kan bli spennende å se hvor rød jeg blir! Spesielt siden det blir ca bare solings. Nå som jeg endelig har begynt å få farge, å har fått vekk den rødheten. Men jeg har solfaktor 100 liggene på lur!
Så det blir lite blogging før etter helga, stay tuned!  xoxo, kisses <3

4 kommentarer:

  1. lenaa da >< du burde heller valgt en T-Mobile ; oo

    SvarSlett
  2. Kos dæ masse kjære Lenapena ;**

    SvarSlett
  3. Nei, aldri i livet! ingenting slår blackberryen:)
    Tusen takk Stian <3

    SvarSlett
  4. Det var jo en god timeplan det ^^
    JEg har begynt å spare til utvekslingsår jeg også :D
    Jeg vil til Japan, så jeg skal se om ikke jeg tar et 60 timers kurs i japansk neste sommerferie :D

    Kos deg i USA, og vi venter på flere innlegg :D

    SvarSlett