tirsdag 7. september 2010

What a great weekend!






Denne helga + fridag på mandag tilbrakte vi nord i California, nærmere San Fransisco. Helgen var bare helt super, selv om kjøreturen var lang, omtrent 6-7 timer, men det gjør jo ingenting når man kjører bobil og kan velge om man vil gå bak i sengen og legge seg, eller om man vil være våken og følge med på hvordan naturen forandrer seg, for det er helt sykt. Hvor jeg bor, helt sør i California er det omtrent ikke noe grønt å se overhodet, og fjellene og luften er ganske så dårlig. Men Nord i California er alt helt anderledes, nesten som å komme til en nytt land. Grønne skoger, grønne fjell, høye fjell og frisk luft! Men du merker at også temperaturen synker veldig i nord, som også var ganske godt etter mine 2 hete uker i Moreno Valley..
Når jeg fant ut at det var både kattunger og hundervalper i det huset vi bodde i, ble det mye oppmerksomhet til dem, de var de søteste kattungene jeg har sett i hele verden. Og de er veldig dyre, 1000dollar per kattunge, altså 6000 for en katt!! Ikke verdt mine penger, selv om de var supersøt!
Første del av lørdagen dro vi bare rundt i byen og så på forskjellige ting,
også dro vi for å spise "lunsj". Om jeg skal dra ut for å spise et middagsmåltid, må jeg enten velge frokostmenyen eller barnemenyen, eller til og med barnemenyen er nok mat for 2. Posjonene her nede er så ufattelig store.

Når vi kom hjem fra byen var det bare å sette i gang forberedelsene på partyet som skulle holdes denne kvelden, og det var sinnsykt morsomt. På bildet ovenfor er det Marianne som lager geleshots.
 Vi gjorde mye morsomt, som vannmelonløp! Ja, du hørte rett, vi brukte vannmeloner ned en bakke, og det var om å komme lengst.
Her er meg med diplom og premie for 2. plass i vannmelonløpet! 




Etter vi hadde spist spilte vi hestesko, det var så country! Du står i en firkant, i midten har vært lag en stang. Det var om å kaste hesteskoen over banen (ca 5m) og få den over på stangen til det andre laget!
Resten av bilder fra kvelden:


På søndagen dro vi på stranda, og det var godt! Helt passelig temperatur..
Og vi sto på wakeboard, kjøre tube, vannscuter, og bare koset oss!
Meg på wakebooard!
Når vi kom hjem var det bordspill, der vi gamblet 3 dollar hver. Jeg vant overhodet ikke, men jeg tror aldri jeg har ledd så mye i hele mitt liv, det var sykt morsomt og tiden gikk.
Var ikke i seng før kl 2 på søndagsnatt, og måtte stå opp kl 6 for å begynne kjøreturen hjem, fordi Gerry (mannen som kjører bobilen), måtte være på jobb kl 1, selv om vi ikke var hjemme før sånn kl 6 pga mange stopp! Blandt annet surfing, bading og kosing på stranda! Også stoppet vi innom noen kule plasser der det var masse å se..


Håper dere også hadde en like morsom helg - xoxo

1 kommentar: