torsdag 29. juli 2010

hastverk!!

Nå er det ikke lenge før jeg sitter i flyet på vei til mitt nye liv, rundt 3 uker regner jeg med siden jeg ikke har fått avreise dato enda, og det er såå mye som skal gjøres! Jeg har ikke vært på ambassaden og fått visum, jeg har ikke søkt om stipend hos lånekassen, jeg har ikke sendt inn søknad til inntakskontoret om å holde av skoleplassen min til 3. året, jeg har ikke funnet gave til vertsfamilien og jeg vet ikke hvor jeg skal, dette begynner å haste spør du meg! Og det verste av alt er at på tirsdagen drar jeg til spania i 16dager, og hvem vet, kanskje når jeg kommer tilbake er det å pakke kofferten å dra. Bortsett fra at jeg ikke fikset møte med ambassaden før idag, og de hadde ikke tid å ta meg før spaniaturen, så jeg måtte vente til etterpå, derfor skal jeg ikke på ambassaden før den 20. august, dette begynner å haste!! Håper jeg får visumet fort, fikk du det? Når drar du?

Og om jeg ikke var den eneste som fikk veldig lite informasjon om hvordan man skulle holde av plassen til tredje året hos rådgiveren, her er en mal på hvordan det kan gjøres:


Søknad vg3

dato

Ditt navn og adresse.

Fylkesutdanningssjefen i Nordland(Må endres til adressen for fylket ditt)

Inntakskontoret

Fylkeshuset

postnummer og by


Søknad om reservering av skoleplass på VG3 Studiespesialisering (Må endres til din linje)

Jeg, ditt navn – fullt personnummer - er nå elev på VG1 Studiespesialisering (skolen din) videregående skole.

Jeg har fått plass som utvekslingselev på (skole og land) skoleåret 2010 -2011.

På denne bakgrunn søker jeg om reservering av skoleplass på VG3 Studiespesialisering(skolen din) videregående skole skoleåret 2011 -2012.


Søknader med dokumentasjoner vedlegges. (Bekreftelse på at du har fått plass og anbefaling fra skolen din).


Med vennelig hilsen


Ditt navn





12 kommentarer:

  1. TAKK LENA for info om at man faktisk må hold av skoleplass til 3. året, det viste æ ikke!! ;o Skal søk asap! haha. BTW, du må fiks på instillingan sånn at alle kan kommenter, for nu e det sånn at kun de med google-konto kan det :)

    SvarSlett
  2. Det viste ikke æ heller for bare noen daga sia ;o suns det va sykt rart at vi ikke har fått noe som helst beskjed om det, pga om man ikke gjør det kan man kom tilbake til NOrge uten skoleplass, det måtte jo vært dritkjipt ;o

    Oi, ana ikke kordan man gjør det men skal se om æ får til! Takk for at du sa det ;$

    SvarSlett
  3. ja, men va inne på vilbli sine sida nu nettopp og der sto det at søknadsfrist for reservasjon av skoleplass va 1 april ;s ? Syns det e veldig rart at vi ikke har fått nåkka informasjon om dette. Kjell erik sa at ei som heite janne sku ordn med det ;o

    SvarSlett
  4. det må nu vær 1. april til neste år isåfall ;o ja, suns også det va rart! kjenner bare ei fra bergen som fortalte mæ at de måtte gjør det for å få skoleplass ;o hmm, trur æ skal ta å ring inntakskontoret imårra så kan æ si ifra ka di sir? ;¤

    SvarSlett
  5. Sv: Linker deg også :)) ja, jeg gleder meg utrolig mye nå :) Håper du snart får familie, og at alt ordner seg med visum, etc. :)

    SvarSlett
  6. sv; link i vei,linker tilbake :-) Godt å vite at jeg ikke er alene om å tenke slik :-)

    SvarSlett
  7. Selvfølgelig:) Linker til deg og jeg:)
    Håper du også har hatt en god sommer, og lykke til med året ditt :D

    SvarSlett
  8. SV: Takk, så klart, bare link :)

    SvarSlett
  9. Uff det er ikke kjekt å ikke vite hvor vi skal! Men litt godt at det er flere med meg som ikke har fått familie.
    Takk for det med inntaket til VG3 btw, det hadde jeg ikke tenkt på selv :)
    Linker deg og!

    SvarSlett
  10. selvfølgelig, linker deg også :) hvor i usa skal du?

    SvarSlett
  11. jeg fikk tilbake pass og visum en uke etter :)

    Hilsen Marius
    http://strangewilderness.blogg.no

    SvarSlett
  12. Rikke Amalie: Tusen takk, håper jeg også :)
    Marie: Tusen takk, lykke til der også :D
    Astrid: vet, er så nervøs for tiden siden jeg enda ikke har fått beskjed, går bare å venter og venter og venter! Men blir vel vår tur også snart :D Ikke noe problem, fant det nesten nettopp ut selv!
    Marius: Ja, håper det ikke går lengre tid enn det!

    SvarSlett