mandag 30. august 2010

First day at Heritage High School


Første dag gikk egentlig helt greit, bortsett fra at jeg måtte bytte klasse 4 ganger, pga rektor satt meg i feile klasser flere ganger! så omtrent alt jeg gjorde var å dra fra klasserommene, til kontoret! Men jeg ble også kjent med endel folk, folk er veldig hyggelige! Og High School er ganske sånn som du ser det på film, de er grupperte: Emoer, sportsfolk, kjæresteparrene osv! Og fy flate hvor mye sladder det er, etter bare et friminutt viste jeg omtrent alt om sånn 100 jenter, umulig og holde styr på! Og ja, skolen min er ganske så stor, over 3000 elever, så tro meg at i matpausen er det ikke bare litt fullt, skal du komme deg i kantina må du garantert stå i kø hele friminuttet, så jeg har bestemt meg for å ta med lunsj. Skolematen smaker uansett crap, spiste en liten burrito idag, fordi alt de serverte var: burgere, muffins, buritos osv! Ikke noe godt i det hele tatt..
Men det jeg syntes var det ekleste egentlig, at danseklassene, gymklassene og aerobic klassene ikke dusjer etterpå! Det går rett og slett ikke ann, fordi du har 5 minutter på å skifte å komme deg til neste time, lærerene bryr seg overhodet ikke over hvorfor du ble forsein.. Så idag var sikkert 1000 stykker å løpte i gymmen (mandager er det løping for dance, p.e and aerobics) så, det var litt ekkelt! Jeg luktet faktisk ikke noe da, men bare tanken av det er ekkelt. Så jeg vurderer å skippe en av dem klassene, uansett så er de fleste som er i de klassene bare der fordi det er obigatorisk for alle andre utenom seniorene, så folk bare går, og er veldig uengasjerte, så de klassene i usa er fantastisk dårlig! Men jeg kunne velge mellom dance (uengasjerte emoer som danser), p.e (veldig mange overvektige jenter som ikke kan noe som helst ballsport og ikke beveger seg) eller aerobic( der det gikk mest normale folk) så, da ble det aerobic! Det er mye løping, noen dusjer faktisk så det er en fordel! Men det beste er jo å holde på med sport da, og da er nivået veldig høyt! Som baseball, football, volleyball, soccer, tennis osv! Så jeg skal såklart spille fotball, kanskje volleyball også :)
Men resten av dagen gikk bra! Jeg har engelsk sammen med Eileen (utvekslingstudenten fra tyskland), så det er morro :D Også virker de andre klassene veldig greie!
Fagene jeg har er:
1. Yought and lows, kan bli interessant med alle de amerikanske rare lovene!
2. English
3. Math
4. Photography/Photoshop/Webdesign
5. Aerobics
6. American History

Og i usa går vi til de samme klassene vær dag, vi har ikke forskjellige klasser som i Norge. Men det er en veldig stor skole, så det er veldig stressende og skal snike seg blandt 3000 elever for å rekke å komme seg fra en bygning til en annen på 5 minutter!

Når jeg kom hjem var jeg supertrøtt, som er nå også. Fordi jeg ville ta en powernap, og det fikk jeg! I en halvtime eller noe, så måtte vi stresse på butikken for vi skulle vist få masse gjester over, så vi måtte lage mat, rydde osv, alt var så stress! Mens noen stresset ikke like mye ---> Megasøt.

Så da gikk kvelden til å spise, snakke og alt det. Men  nå er det natt! Stay tuned :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar