onsdag 3. november 2010

Friday - Universal Studios.

Først må jeg starte med å fortelle dere noe sinnsykt ekkelt! Såklart var jeg på "feil tid på feil sted",  på skolen på fredag mellom 2. og 3. periode, gikk jeg og Summer bare og snakket, plutselig ser vi en knyttneve komme rett forran fjeset vårt og treffer den andre jenta mellom nesen og kjeften, og tror du ikke vi fikk blod på oss! Fy fader så ekkelt, og når det skjedde, tok det sikkert 30 sekunder til omtrent halve skolen (2000 elever), samlet seg i en flokk og jublet og heiet, ingen prøver såkalrt å bryte inn. Slostkampen var forresten mellom to mørkhudet jenter.. så det var jo såklart tema for resten av dagen.. eller, de fleste snakket om valget også, for på tirdagen er det valg om marihuana skal bli lovlig i California, noe de fleste sikkert er veldig spente til å høre, fordi sikkert 10 personer blir tatt med marihuana på skolen vær dag, av politihundene.. Skolen er ganske så anderledes fra Norge ja! Men, de som røyker, dealer og whatever, du har ingen sjangs å vite at de gjør det omtrent, før politihundene tar dem!

Over til halloween!

Fredagen etter skolen ringte Bell meg, og spurte om jeg og Giovanna hadde lyst å dra inn til Hollywood, universal studios! Så det var jo et enkelt spørsmål! Vi skyndte oss hjem fra kjøpesenteret, skiftet klær og dro av gårde! Kjøreturen inn til L.A tok ca 1 time, og når vi var inne i L.A tok det sikkert 10 minutter og røre på seg, trafikken er så sinnsyykt treg! Er det verste jeg har vært med på i hele mitt liv. Vi kjørte litt rundt i downtown L.A før vi kjørte opp til Hollywood, til Universal Studios..
Siden det er fredag kveld og halloween weekend, var tema horror nights! Og dette var den skumleste kvelden i hele mitt liv.. Jeg har _aldri_ vært så redd før! Jeg var sikker på at jeg ikke kom til å bli redd siden jeg viste at det ikke var ekte, men der tok jeg kraftig feil.. Og det var ikke lov å ta bilder heller, så når vakten så jeg tok bilder, tok han nesten kamera mitt! Fordi alt var mørkt, det var røyk og vist alle skulle gått rundt med flash ville det ødelagt ganske mye.. Anyway, det var laget en slags "by", du så ingenting nesten, og det kom monstre fra alle kanter hele tiden, du skvette vært sekund og når de kommer og puster deg i nakken og tar handa i håret ditt, da er det vanskelig å ikke få panikk!

Også var vi ganske dumme, fordi vi var sykt redde bare i den "byen".. og etter litt kom det et "tog", som skulle ta oss til king kong sa de, men neida! Toget kjørte oss ut i en skog, en MØRK skog. Og vi så ingenting! Vi gikk på en smal sti, og jeg hørte lyder og skritt, men vi så ingenting.. Jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv, de karene som gikk forran oss tilbydde og holde meg og giovanna i handa fordi vi var så redd, så vi aksepterte det lett! Etter litt, fikk vi motorsager mot nakken, føttene overalt, de uansett hvor vi løpte så var de der, og jeg skulle ønske jeg hadde dette på film, jeg trodde jeg skulle begynne å skrike jeg var så redd! Og det var satt opp sånn at vi liksom ikke skulle komme oss ut derifra, det tok sånn 1 time før vi kom oss ut av skogen! Og når vi endelig fant enden av skogen, så vi et hus, så vi gikk såklart inn der! Og det var satt opp som "hostel", så vi ble satt inn i et spill! Og blandt oss hadde vi skuespillere, som ingen av oss viste om, så når folk begynte å kutte av seg føtter osv, ble det ikke lite panikk! De la seg ned i kassen med sprøyter for å finne nøkkelen osvosv, alt så så sykt ekte ut! Folk gråt faktisk, fordi de var så redde!!
Dette har absolutt vært min skumelste opplevelse i hele mitt liv..

Når vi kom tilbake dro vi ned til det som faktisk var king kong, jurassic park og haisommer! Vi var så ferdige med halloween.. Måtte få pusten tilbake igjen.. King kong, jurassic park og haisommer var alle tre veldig bra, men sikkert 20 år gammel, så kvaliteten var ikke like bra! Og alle 3 gjorde oss våte, som ikke var like bra når klokken var 1 på natten og temperaturen var rundt 20,  okeida! Det var ikke så kaldt :P
Etter å ha fått roet seg ned etter de 3 turene, valgte vi fortsatt å heller dra inn å se ett show, istede for å ta en ny halloweentur! Det var et show med imitasjon av skuespillere, fantastisk morsomt! Og jeg skjønner hvorfor det var 18års grense, pervers humor og nakenhet var vel det som kom frem mest, og justin bieber :P

Etter showet var klokken blitt 3.15, og vi bestemte oss for å ta turen hjem! Fordi om vi hadde ventet til kl 4, ville trafikken vært enda tregere, siden alle menneskene skulle ut av unviersal studios!

Jeg og giovanna skulle egentlig stå opp kl 6 og dra til Paloma City på skyte øvelse med politistudentene, men vi dro ikke fordi vi kom hjem så sent.
Politiøvelsen var at politistudente skulle trene på hvordan å takle, tenke og bare handle i en farlig situasjon, med skudd imot seg, rett og slett hvordan å holde hode kaldt. Vi skulle bli med fordi giovannas vertsmor brukte å jobbe i politie, og underviser nå politistudenter når hun har tid.

De få bildene jeg fikk ta fra universal studios:












Liten video fra showet, har ikke tid til å sette sammen noe, så dette var bare dra det første klippet fra kameraet:




Og får å ikke gjøre innlegget alt for langt, skriver jeg om lørdag, søndag, mandag og tirsdag i neste inlegg! xoxo

2 kommentarer:

  1. Kult at vi har vært på akkurat samme plass bare med en liten måneds mellomrom! :D

    SvarSlett