lørdag 28. august 2010

Life in California

California girls, we're unforgettable! lalala, herreguud som jeg koser meg her i Moreno Valley, California.. 
Bare reisen fra Denver til California når vi fløy ganske lavt over Las Vegas for eksempel, det var akkurat slikt jeg hadde sett det for meg,  et helt fantastisk syn! 

Dette er min 3. dag her og jeg er så fornøyd. California er for god til å være sant, alt er så sinnsykt stort at jeg går meg vill bare inne på et "lite" supermarket. Igår skulle vi dra på et lite kjøpesenter, men det var jo gigastort.. Så når jeg kjører opp til lappen, tror jeg ikke at jeg skal ta sjangsen på å finne frem noen plasser. Jeg har ikke anelse hvordan man kommer seg hit og dit, selv om jeg har kjørt samme vei sånn 10 ganger nå i det siste. Men vertfall, over til gårdagen: 
Igår sto jeg opp kl 09:00, jeg er veldig flink med å få morgenen med meg her av en eller annen grunn, tror det har med at det er så fint vær hele tiden. 

Jeg gikk i dusjen, fikset meg også dro jeg, Jamie, Arabella og Karissa på shopping, men først gikk turen innom starbucks for å få morgenkaffen,
Jeg kommer til å bli kaffeavhengi mens jeg bor her pga starbucks, du finner ingen kaffe som er så god, absolutt VERDENS beste! Videre gikk turen til ei dame som solgte masse rart, Jamie fant masse babyklær til Arabella. Og på turen så vi massevis av Yardsales, det er veldig normalt i Usa.

Etterpå dro vi på noen flere kjøpesenter og shoppet bort litt penger, og til slutt fant vi en kjole til meg for symfoni/gallan, jeg ble så forelsket i den kjolen! Men den kostet 200 dollar, det var dyyrt! Men så fant vi en søm som var gått opp og en flekk på den, så jamie fikk den for bare 26 dollar, good girl! For det er jo bare å vaske den, og sømmen kan Jamie fikse! Jeg gleder meg sånn til å ha den på, men første symfoni er ikke før i oktober, så er enda ei stund til! Jeg trodde det var på lørdag (idag), men det var vist bare trening! 
Etter vi hentet kjolen min, dro vi og leverte Arabella til Michael fordi han var kommet hjem fra jobb og måtte dra hjem så Arabella fikk tatt dagens lur, og da dro vi og spiste. Det var så morsomt, for når vi snakket med servitørene så kom det 2 stk til oss:" Så, jeg hører du er fra Norge" hvor enn det kom fra! Også trodde han ene ikke på meg, så han ba meg oversette diverse ting, han skulle vist til Norge neste sommer sa han! Det var litt morro! 

Sushiii
Etter vi hadde spist skulle vi dra å spille fotball, det var skummelt. Fordi det var egentlig Michael som hadde trening, men så spurte dem om jeg ville bli med, så jeg hev meg med. Og de spilte mot et annet lag(bare vennekamp), sesongen starter ikke før om 2 mnd. Og det var veldig morsomt, folk er så snille her, det er helt sykt! Og de spør meg så mange spørsmål om Norge:" Har dere Isbjørner, har dere sol, rir dere på reinsdyr, bor dere i ishuler osv! Like morsomt vær gang :D 
Og etter fotballkampen dro vi hjem, jeg og Michael dusjet og så var det gamenight, Karissa og kjæresten Math kom over! Det var veldig morsomt, vi holdte lenge på med et dansespill. Og dette er grunnen til at jeg ikke danser offentlig: Sjekk v-pappa Michael, han kan det :D




Vi var ikke seng før kl 02.00, så tro om det var tungt å stå opp idag! For idag skulle jeg på gallatrening kl 09.00, det var veldig morsomt. Det var endel folk som var der for å lære hvordan man skal gå, hvordan man skal håndhilse, hvordan holdning man skal ha(veldig viktig med rett rygg og brystet frem) og hvordan man skal oppføre seg rett og slett! Vi skal bruke navn som mr og mrs, De og ikke du, alt minnet meg på en måte om Pride og prejudice og alle de gammeldagse filmene i språket, det var veldig morro :) Og jeg skal gå på 5 slike gallaer i løpet av året, det kan bli lærerikt :) 

Nå er kl 02:16 og jeg skal ta meg en joggetur siden solen ikke er like sterk idag, rundt 30 grader! sykt godt å få vekk den 40 grader sola, det var aalt for varmt, så dra på BBQ hos noen venner av Jamie og Michael! 
Stay tuned!

1 kommentar:

  1. Herreguud så fin kjolen din e<3 og kos dæ
    masse! glad i dææ - silje

    SvarSlett