torsdag 19. august 2010

Ambassadebesøk

Ambassadebesøket gikk forholdsvis greit. Det var veldig lang kø på utsiden, så måtte vente i ca en time for å bare komme inn bak gjerdet, og før man kunne gå inn måtte man gå gjennom den mest nøye sikkerhetskontrollen jeg har vært med på til nå. Og det var ikke lov å ta med noe stor bag, elektronisk utstyr eller noe som helst inn, bare søknadspapirene.

Når jeg kom inn var ting helt annerledes enn jeg hadde forestilt meg. For det første så var ventingen ute bare en liten bit av ventingen, for når jeg kom inn var det sikkert 40 stykker som satt i kø. Og jeg hadde trodd det var et møterom som vi måtte gå inn til eller noe, men alt vi trengte var en kølapp og vente på å få komme frem til en av diskene. Men ventingen gikk greit, jeg møtte en pratsom 20åring fra Harstad som trengte visum for å dra til Florida for å ta pilotutdanningen, og han skal også reise på tirsdag innom Frankfurt, så til Denver!

Etter ambassaden måtte jeg dra innom EF kontoret med hentelappen som jeg fikk, slik at de kan gå rett bort til ambassaden og hente visumet mitt, så nå er alt fikset: Visum, lånekassen osv! Alt som mangler er å komme meg hjem for å pakke et helt år i EN koffert. Det blir nok det verste!

Men jeg er i Oslo sentrum, skal komme meg ut på shopping :D stay tuned!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar